Onze missie is ‘Samen kleur geven aan waardevol leven'. Ons doel is om u goede zorg te geven en rekening te houden met uw wensen en behoeften. Toch kan het zijn dat u of uw vertegenwoordiger niet tevreden bent/is over onze zorg. Wij ontvangen dan graag uw feedback. U kunt daarvoor het online meldformulier gebruiken.
Er zijn verschillende mogelijkheden om feedback te geven of een klacht in te dienen. U kiest zelf welke weg u wilt bewandelen. Wij raden u aan om de klacht eerst te bespreken met de betrokken medewerker of leidinggevende. De meeste zaken worden op deze manier goed en snel opgelost. Daarnaast (of wanneer dit gesprek niet het gewenste resultaat heeft) kunt u de klachtenbemiddelaar inschakelen.
De klachtenbemiddelaar doet geen uitspraak over wie er gelijk heeft, maar ondersteunt bij het zoeken naar oplossingen. U kunt hiervoor terecht bij Willemien Hoogvliet. Zij is als klachtenbemiddelaar onafhankelijk. Zij werkt vanuit Klachtenzorg en is niet in dienst bij Coloriet. De klachtenbemiddelaar rapporteert regelmatig (zonder namen te noemen) aan de Raad van Bestuur van Coloriet over alle klachten die zij ontvangt. Daarmee dragen de klachten bij aan het verbeteren van de kwaliteit van de zorg. De klachtenbemiddelaar behandelt uw klacht vertrouwelijk.
Willemien Hoogvliet is bereikbaar via klachtenbemiddelaar@coloriet.nl of op telefoonnummer: 06 8319 2368 (als u uw naam en telefoonnummer inspreekt dan belt zij u terug). Wilt u liever per post reageren? Stuur dan een brief naar: Coloriet t.a.v. klachtenbemiddelaar Willemien Hoogvliet , Postbus 577, 8200 AN Lelystad.
Wij als zorgaanbieder, de Raad van Bestuur, zullen binnen 6 weken een uitspraak doen over hoe wij uw klacht gaan behandelen. De Raad van Bestuur onderzoekt uw klacht of laat deze onderzoeken en geeft een schriftelijke reactie. U kunt de Raad van Bestuur bereiken door een e-mail te sturen naar bestuurssecretariaat@coloriet.nl of door uw klacht per post schriftelijk in te dienen door deze op te sturen naar het volgende adres, onder vermelding van ‘Klacht’: RvB Coloriet, Postbus 577, 8200 AN Lelystad
Bent u niet tevreden over de schriftelijke reactie van de Raad van Bestuur en wilt u graag een onafhankelijk oordeel over uw klacht? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan De Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg. Aan behandeling van een klacht door de Geschillencommissie zijn kosten verbonden.
De Wet zorg en dwang (Wzd) bepaalt dat klachten over onvrijwillige zorg behandeld moeten worden door een onafhankelijke klachtencommissie. Hiervoor is de landelijke Klachtencommissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ) opgericht. Voor klachten rondom onvrijwillige zorg is een speciale klachtenprocedure en een landelijke externe klachtencommissie.
Over de volgende onderwerpen kan op basis van de WZD een klacht worden ingediend:
Meer informatie over de Klachtencommissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ) en de klachtenregeling is te vinden via https://www.kcoz.nl/home.
Contact
Zorg regelen
Zorg aanvragen
Klantadvies
Klachtenprocedure
Contact
Zorg regelen
Zorg aanvragen
Klantadvies
Klachtenprocedure
© Coloriet 2024 – Privacyverklaring – Disclaimer – Algemene voorwaarden
Coloriet maakt gebruik van noodzakelijke, statistische en marketing cookies voor een optimale website ervaring.