‘Mijn vader heeft zijn been gebroken. Kan hij tijdelijk bij jullie wonen om te revalideren en weer op kracht te komen? Wat zijn de bezoektijden? Is het mogelijk om een rondleiding te krijgen? Hoe ziet de therapie eruit?’ Zomaar een aantal vragen die Sabine, klantadviseur van Coloriet, dagelijks beantwoordt.
[Interview met Sabine, klantadviseur revalidatiezorg in Coloriet Laarstaete]
Sabine denkt mee met mensen die een knieoperatie krijgen, adviseert mantelzorgers van iemand die een CVA heeft gehad en onderhoudt nauw contact met huisartsen, specialisten en transferverpleegkundigen. ‘Ik probeer mensen zo snel mogelijk (want er is regelmatig sprake van spoed) de juiste informatie te geven. De één wil vooral weten of we capaciteit hebben om iemand dezelfde dag nog op te vangen. Een ander wil de afdeling, kamer en de oefenzaal graag met eigen ogen zien tijdens een rondleiding. Geen situatie en vraag is hetzelfde!’, zegt ze.
‘Door mensen goed te informeren, advies te geven en met hen mee te denken hoop ik een steentje bij te dragen in hun revalidatieproces. Ik vertel over onze aanpak, dat mensen bij ons zowel in de huiskamer, tijdens het ontbijt als bij de fysiotherapeut bezig zijn met hun herstel. Dat ze worden begeleid door een team van ervaren behandelaren en zorgmedewerkers, die de zorg, therapie en begeleiding op elkaar afstemmen… en dat daar waar mogelijk de mensen zelf hun doelen stellen. Zij houden de regie.’
Ook zodra iemand weer naar huis gaat kan klantadvies worden ingeschakeld. ‘Heeft iemand wijkzorg nodig of zijn er andere zorgvragen? Dan kunnen we dit in gang zetten. Ook kunnen we bijvoorbeeld informatie geven over personenalarmering’, legt Sabine uit.
‘Ik houd van mijn werk’, vertelt ze. ‘Ik vind het fijn om snel te schakelen en ervoor te zorgen dat een (spoed)opname soepel verloopt. En anderzijds neem ik juist de tijd om vragen van mensen te beantwoorden die wat meer tijd nodig hebben om zich voor te bereiden op hun revalidatie. Ik help mensen zoals ik zelf ook geholpen zou willen worden. Dit doe ik vooral door goed te luisteren en mij in hen te verplaatsen.’
‘Ik heb de leukste baan van Coloriet’, zegt ze enthousiast. ‘Ik ben gestart op het secretariaat behandelingen en ben doorgegroeid tot klantadviseur. Toen ik in 2012 bij Coloriet ging werken, wist ik al direct dat ik graag klantadviseur zou willen worden. Het contact met de mensen, de dynamiek, op zoek naar oplossingen en het gevoel hebben dat je een steentje kunt bijdragen aan iemands revalidatieproces… daar word ik gelukkig van!’
Contact
Zorg regelen
Zorg aanvragen
Klantadvies
Klachtenprocedure
Contact
Zorg regelen
Zorg aanvragen
Klantadvies
Klachtenprocedure
© Coloriet 2024 – Privacyverklaring – Disclaimer – Algemene voorwaarden
Coloriet maakt gebruik van noodzakelijke, statistische en marketing cookies voor een optimale website ervaring.