Collega Xandra, verzorgende IG, zet zorgtechnologie steeds vaker in bij cliënten in het kader van passende zorg in de wijk. Ze heeft een mooi voorbeeld met beeldzorg:
“Deze meneer was al een geruime tijd bij ons in de zorg”, vertelt Xandra. “Eerst elke dag en naar mate de gezondheid van meneer verbeterde, hebben we de zorgmomenten afgebouwd. Meneer maakt ook al gebruik van de Medido en daarom leek het mij ook goed dat we beeldzorg bij meneer gingen inzetten. Toen ik het voor het eerst ter sprake bracht was hij erg sceptisch”.
Beeldschermzorg is een vorm van zorgtechnologie die extra aandacht mogelijk maakt voor de cliënt. Dit kan aandacht van Coloriet zijn op het gebied van zorg, maar ook vanuit het eigen netwerk: familie, mantelzorgers en andere contacten. Via het beeldscherm kan een zorgmedewerker contact opnemen. Ook kan een cliënt zelf contact onderhouden met een mantelzorger, familielid of iemand anders uit het netwerk. De cliënt bepaalt altijd zelf met wie hij/zij contact heeft.
Door een beeldscherm kunnen jullie niet goed zien hoe het met mij gaat, gaf hij aan. Om te kijken hoe het beeldbellen is en gaat, besluiten Xandra en de cliënt om het uit te gaan proberen. Meneer heeft ook een mobiele telefoon dus de techniek was geen probleem.
“Tijdens de beeldbelmomenten vragen wij hoe het die dag met meneer gaat en of er bijzonderheden zijn wat betreft zijn bloedsuiker en de bloeddruk”, geeft Xandra aan. “Meneer geeft aan nu gewend te zijn aan de beeldbelmomenten en ze ook als prettig te ervaren. Daarnaast komen we elke maandag nog fysiek langs”.
Contact
Zorg regelen
Zorg aanvragen
Klantadvies
Klachtenprocedure
Contact
Zorg regelen
Zorg aanvragen
Klantadvies
Klachtenprocedure
© Coloriet 2024 – Privacyverklaring – Disclaimer – Algemene voorwaarden
Coloriet maakt gebruik van noodzakelijke, statistische en marketing cookies voor een optimale website ervaring.