De maatschappelijk werker kan professionele ondersteuning bieden zodra u problemen ondervindt in het privéleven. Het samen in kaart brengen en het oplossen van de problemen staan hierbij centraal.
Coloriet levert geen eerstelijns behandelzorg.
Als u ouder wordt, kunt u te maken krijgen met veranderingen in uw leefsituatie, zoals het verlies van een partner, afnemende gezondheid, eenzaamheid of financiële problemen. Sommige veranderingen kunnen een negatief effect hebben op de manier waarop u in het leven staat.
Een gesprek met een maatschappelijk werker kan dan uitkomst bieden. De maatschappelijk werker luistert naar uw behoeften en wensen en zal samen met u proberen om uw problemen helder te krijgen. U leert vervolgens met uw problemen om te gaan en werkt aan het herstellen van uw balans. Het maatschappelijk werk biedt hulp aan bewoners en cliënten bij het ontrafelen en aanpakken van problemen, waar zij op dat moment alleen of met behulp van hun omgeving niet uitkomen. Hierbij kunt u denken aan emotionele problemen door afname van gezondheid of door andere verlieservaringen.
Naast de emotionele verwerking en het leren omgaan met uw ziekte of beperking, kan de maatschappelijk werker u ook helpen met praktische zaken, zoals het aanvragen van bewindvoering en/of mentorschap. Ook kan de maatschappelijk werker een ‘wegwijzer’ zijn in allerlei regelingen en voorzieningen. U en uw naasten kunnen bij de maatschappelijk werker terecht voor begeleiding en behandeling, informatie en advies.
Er wordt gestart met een intakegesprek en onderzoek. In overleg met u stelt de maatschappelijk werker, op basis van de uitkomsten, een passend behandelplan op. U bekijkt samen met de maatschappelijk werker welke begeleiding of behandeling bij u past. Zo maakt u tijdens het eerste gesprek (het intakegesprek) kennis met uw maatschappelijk werker en brengt u samen uw probleem en hulpvraag in kaart.
Op basis van de inventarisatie van uw probleem en hulpvraag maakt u samen met de maatschappelijk werker afspraken over het (eventuele) vervolg. Iedere situatie vraagt namelijk om een andere aanpak. Soms kan één gesprek al veel oplossen, maar in andere gevallen is aanvullend onderzoek en/of behandeling wenselijk.
Verblijft u op één van de locaties van Coloriet, dan kunt u via de afdeling of behandelend arts aangeven dat u een afspraak wilt met één van de maatschappelijk werkers.
De maatschappelijk werkers van het Advies- en Behandelcentrum Coloriet (ABC) zijn gespecialiseerd in het begeleiden en behandelen van ouderen en mantelzorgers. Binnen een multidisciplinair team werken de maatschappelijk werkers van Coloriet nauw samen met de artsen en overige behandelaren.
Het bieden van hulp en ondersteuning bij:
De kosten en vergoedingen voor onze maatschappelijk werkers is afhankelijk van uw indicatie en of u bij ons woont of zorg thuis ontvangt. Meer informatie over de vergoedingen vindt u op: zorgvergoedingen Coloriet
Heeft u nog vragen dan kunt u contact opnemen met Het Advies- en Behandelcentrum Coloriet (ABC) helpt u graag verder:
T 0320 401 680
E abc@coloriet.nl
De maatschappelijk werkers van Coloriet werken nauw samen met het medisch team en de behandelaren van het Advies- en Behandelcentrum Coloriet (ABC). Voor u betekent dit dat de zorg optimaal op elkaar is afgestemd. Er wordt rekening gehouden met wat er allemaal van invloed is op uw functioneren en welzijn.
Door onze multidisciplinaire teams is het mogelijk afspraken van verschillende behandeldisciplines aan elkaar te koppelen. Er wordt daarom nauw samengewerkt met andere disciplines zoals: de specialist ouderengeneeskunde, huisarts of andere specialisten, psycholoog, fysiotherapeut, ergotherapeut, logopedist, diëtist, casemanager en natuurlijk het verzorgende team.
De maatschappelijk werkers van Coloriet zijn gespecialiseerd in het begeleiden en behandelen van ouderen en hun mantelzorgers. Maak hieronder kennis met het team van maatschappelijk werkers van Coloriet.
Sinds eind 2021 ben ik in dienst van Coloriet als maatschappelijk werker. Hiervoor heb ik gewerkt bij de GGZ en een grote organisatie in de randstad. Ik heb 8 jaar gelden mijn opleiding maatschappelijk werk afgerond aan de CHE in Ede. De afgelopen jaren heb ik door mijn werk als maatschappelijk werker en als verzorgende op de werkvloer veel ervaring opgedaan in het zorgen voor mensen met dementie en daardoor geleerd dat de mantelzorgers vaak vragen hebben of behoefte aan ondersteuning rondom verwerking van deze moeilijk te begrijpen ziekte.
Binnen Coloriet ben ik maatschappelijk werker voor Coloriet Laarhof en samen met mijn collega’s aanspreekpunt voor de revalidatie-afdeling en de somatische afdeling binnen Coloriet Laarstaete.
Sinds 2021 ben ik werkzaam bij Coloriet als maatschappelijk werker. In 2011 ben ik afgestudeerd als maatschappelijk werker aan de Hogeschool van Utrecht. Hierna ben ik enkele jaren werkzaam geweest als algemeen maatschappelijk werker en binnen een sociaal wijkteam. Binnen Coloriet werk ik op de revalidatieafdeling van Coloriet Laarstaete en ben ik eerste aanspreekpunt maatschappelijk werk voor Coloriet de Hoven in Lelystad. Daarnaast ben ik ook het aanspreekpunt voor maatschappelijk werk voor Coloriet de Sfinx in Zeewolde.
Contact
Zorg regelen
Zorg aanvragen
Klantadvies
Klachtenprocedure
Contact
Zorg regelen
Zorg aanvragen
Klantadvies
Klachtenprocedure
© Coloriet 2024 – Privacyverklaring – Disclaimer – Algemene voorwaarden
Coloriet maakt gebruik van noodzakelijke, statistische en marketing cookies voor een optimale website ervaring.