...
Search
Generic filters
0320 290 508

Klachten

Onze missie is ‘Samen kleur geven aan waardevol leven'. Ons doel is om u goede zorg te geven en rekening te houden met uw wensen en behoeften. Toch kan het zijn dat u of uw vertegenwoordiger niet tevreden bent/is over onze zorg. Wij ontvangen dan graag uw feedback. U kunt daarvoor het online meldformulier gebruiken.

Wat kunt u doen wanneer u een klacht heeft?

Er zijn verschillende mogelijkheden om feedback te geven of een klacht in te dienen. Wij raden u aan om de klacht eerst te bespreken met de betrokken medewerker of leidinggevende. De meeste zaken worden op deze manier goed en snel opgelost. Lukt dit niet, leg dan de klacht voor aan de interne klachtenbemiddelaar van Coloriet.

Klachtenbemiddeling

De klachtenopvang wordt bij Coloriet gedaan door de adviseurs Kwaliteit en Veiligheid en de klachtenbemiddelaar. Zij doen geen uitspraak over wie er gelijk heeft, maar ondersteunen u bij het zoeken naar oplossingen. De interne klachtenbemiddelaar is Tineke Beek. Zij werkt onafhankelijk en behandelt uw klacht vertrouwelijk. Komt u er samen niet uit, dan kunnen wij u ook naar de externe klachtenbemiddelaar verwijzen.

De klachtenbemiddelaar rapporteert regelmatig (zonder namen te noemen) aan de Raad van Bestuur van Coloriet over alle klachten die zij ontvangt. Daarmee dragen de klachten bij aan het verbeteren van de kwaliteit van de zorg.

U kunt de klachtenopvang bereiken via een e-mailbericht: klachtenbemiddelaar@coloriet.nl. Als u liever belt, kan dat tijdens kantooruren via 0320 402 105. Wordt er niet opgenomen, spreek dan een bericht in, dan bellen we u terug. U kunt ook schriftelijk reageren naar: Coloriet t.a.v. klachtenbemiddelaar, Postbus 577, 8200 AN Lelystad.

In het Klachtenreglement staat beschreven hoe u een formele klacht kunt indienen bij de Raad van Bestuur wanneer de klachtenbemiddeling uiteindelijk toch niet tot een oplossing heeft geleid. U kunt de Raad van Bestuur bereiken door een e-mail te sturen naar bestuurssecretariaat@coloriet.nl of door uw klacht per post schriftelijk in te dienen door deze op te sturen naar het volgende adres, onder vermelding van ‘Klacht’: RvB Coloriet, Postbus 577, 8200 AN Lelystad

De Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg

Als u daarna nog niet tevreden bent over de behandeling van uw klacht door de Raad van Bestuur en u wilt een onafhankelijk oordeel over uw klacht? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan De Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg. De klachtenbemiddelaar helpt u daarbij. Aan behandeling van een klacht door de Geschillencommissie zijn kosten verbonden.

Klachten bij onvrijwillige zorg | Wet zorg en dwang

De Wet zorg en dwang (Wzd) bepaalt dat klachten over onvrijwillige zorg behandeld moeten worden door een onafhankelijke klachtencommissie. Hiervoor is de landelijke Klachtencommissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ) opgericht. Voor klachten rondom onvrijwillige zorg is een speciale klachtenprocedure en een landelijke externe klachtencommissie.

Over de volgende onderwerpen kan op basis van de WZD een klacht worden ingediend:

  1. Het besluit om onvrijwillige zorg in het zorgplan op te nemen
  2. Besluiten over uitvoering van onvrijwillige zorg op basis van het zorgplan of in onvoorziene situaties
  3. Klachten over de beoordeling van de wilsbekwaamheid van een cliënt
  4. Klachten over beslissingen van de Wzd-functionaris

Meer informatie over de Klachtencommissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ) en de klachtenregeling is te vinden via https://www.kcoz.nl/home.

Deel uw mening over Coloriet
Helpt u mee onze zorg te verbeteren door uw waardering voor ons werk in te vullen?