...
Search
Generic filters
0320 290 508

Kwaliteit

Coloriet werkt met zorgprofessionals die zelf de regie voeren over de uitvoering van hun werk. Medewerkers zoeken altijd naar de beste mogelijkheden voor een cliënt en zijn zelf verantwoordelijk voor het op peil houden van de bekwaamheid. Wij faciliteren hen daarin.

PREZO care kwaliteitskeurmerk

Coloriet heeft het landelijk erkend PREZO care kwaliteitskeurmerk. PREZO Care is een kwaliteitsmodel dat uitgaat van de universele waarden in de zorg. Een onafhankelijk organisatie toetst de zorgkwaliteit aan de hand van verhalen uit de organisatie, gesprekken met cliënten, naasten, zorgprofessionals en vrijwilligers, ondersteuners, managers en bestuurders; iedereen die betrokken is bij de zorg- of dienstverlening. PREZO Care helpt ons te werken met de waarden, regels, dilemma’s en risico’s die uit de gesprekken naar boven komen.

Kwaliteitsbeeld 2024 – 2025

Jaarlijks stellen we een Kwaliteitsbeeld op, waarin we laten zien hoe we werken aan kwaliteit en verbeteren. Dit doen we aan de hand van de verschillende
bouwstenen van het sinds 2024 landelijk geldende Generiek Kwaliteitskompas. Het Kompas gaat over kwaliteit van bestaan van mensen met een zorgvraag thuis, in de wijk of in het verpleeghuis

In dit Kwaliteitsbeeld staan verhalen van cliënten en bewoners, mantelzorgers en medewerkers. Juist uit die verhalen blijkt, wat kwaliteit voor cliënten en bewoners is en wat je daarvan ziet in de dagelijkse praktijk. Waar mogelijk ondersteunen we deze verhalen met kwaliteitsgegevens die we meten. Daarnaast kijken we terug op wat onze doelen per bouwsteen waren en wat we hebben bereikt. En ook waar we nog niet tevreden over zijn en waaraan we komende jaren willen werken.

U kunt het Kwaliteitsbeeld 2024 – 2025 hier bekijken.

Uw mening

Wij horen het natuurlijk graag wanneer u tevreden bent. Dit kunt u onder andere doen door uw ervaringen te omschrijven op Zorgkaart Nederland.

Mocht u ondanks alles niet tevreden zijn, vinden wij het ook prettig om dit te weten. Op deze manier kunnen wij er (samen met u) iets aan doen. Bij het onderwerp klachten kunt u lezen hoe u een klacht kunt indienen of een afspraak kunt maken met onze onafhankelijke klachtenbemiddelaar.

Deel uw mening over Coloriet
Helpt u mee onze zorg te verbeteren door uw waardering voor ons werk in te vullen?