Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen die onze klantadviseurs voorbij horen komen. Heeft u een vraag die hier niet tussenstaat? Neem gerust contact met ons op via e-mail: klantadvies@coloriet.nl of telefoon: 0320 290 508
Hoe lang zijn de wachtlijsten?
We kunnen pas een richtlijn geven van de wachtlijst wanneer we meer weten van de urgentie, uw zorgvraag en voor welke afdeling u in aanmerking komt.ย Op het moment dat uw indicatie bij ons binnenkomt, gaat een van de klantadviseurs met u in gesprek om een intake/triage te doen. Aan de hand daarvan kunnen wij u een richtlijn geven.
Hoe kom ik in aanmerking om te wonen bij Coloriet?
Voor u komt wonen op รฉรฉn van onze locaties heeft u een WLZ indicatie nodig. Meer informatie over hoe u een WLZ indicatie kunt krijgen vindt u hier. Wilt u liever telefonisch overleggen of uw vragen stellen? Neem dan contact op met onze klantadviseurs: 0320 290 508.
Zijn er bezoektijden?
Op onze bewonerslocaties hanteren we geen bezoektijden. Uw familie en ander bezoek is altijd welkom!
Wat moet ik zelf betalen? Hoe hoog is de eigen bijdrage van het CAK?
Er is sprake van een inkomens afhankelijke bijdrage, deze word geรฏnd door het CAK. Als u wilt weten hoe hoog deze bijdrage voor u is, verwijzen wij u graag naar de site van het CAK. www.hetcak.nl.
Naast een vrijwilige eigen bijdrage voor het woon- leefklimaat betaalt u verder niets voor uw verblijf bij Coloriet. Als u gebruik maakt van bepaalde diensten, zoals wassen van kleding, en de kapper, dan zijn hier kosten aan verbonden. De tarieven kunt u bekijken op onze tarievenpagina.
Hoe zit het met de verzekeringen?
Coloriet heeft een WA en inboedelverzekering voor al onze bewoners.
Blijf ik onder de zorg van mijn huisarts?
Nee, de medische zorg zal geboden worden door onze specialisten ouderengeneeskunde. Zo vallen ook alle behandelingen zoals fysiotherapie, ergotherapie, logopedie onder de WLZ zorg die u bij Coloriet ontvangt.
Binnen hoeveel tijd moet ik de kamer betrekken als er een plek beschikbaar is?
Zodra uw WLZ indicatie bij Coloriet binnenkomt, neemt een van onze klantadviseurs contact met u of uw familie op. Er is een intakegesprek en van daaruit wordt gekeken hoe hoog de indicatie is voor opname. Afhankelijk van deze urgentie en uw zorgvraag kunnen wij een globale inschatting geven van de wachttijd. Op het moment dat er een plek beschikbaar is, hoort u dit direct en zal het verhuizen naar deze kamer meestal binnen enkele dagen plaatsvinden.
Moet ik mijn eigen beddengoed/ handdoeken meenemen?
Nee, Coloriet zorgt voor het linnengoed en handdoeken.ย Uiteraard bent u vrij om uw eigen dekbedhoes of dekens mee te nemen, maar in de basis zorgt Coloriet hiervoor.
Mag ik mijn huisdier meenemen?
In overleg mag uw huisdier meeverhuizen naar uw woning bij Coloriet. We gaan er vanuit dat u zelf voor uw huisdier zorgt of regelt dat iemand dat doet. Wel is het afhankelijk van de afdeling waar u komt wonen of uw huisdier ook mee kan. Mocht u hier meer over willen weten, kunt u bellen met onze klantadviseurs via 0320 290 508.
Ik revalideer binnenkort bij Coloriet, wordt dit allemaal vergoed?
De geriatrische revalidatiezorg wordt vergoed door uw Basisverzekering. Er is geen eigen bijdrage voor de revalidatie. U heeft wel een verplicht eigen risico voor zorg uit de Basisverzekering.
Wat houdt GRZ eigenlijk in?
GRZ is specifieke geriatrische revalidatiezorg in een verpleeghuis en is gericht op een kwetsbare doelgroep met meerdere problemen (meestal ouderen). Deze zorg is gericht op herstel en/of verbetering van functioneren. De medische begeleiding is in handen van een specialist ouderengeneeskunde.
Contact
Zorg regelen
Zorg aanvragen
Klantadvies
Klachtenprocedure
Contact
Zorg regelen
Zorg aanvragen
Klantadvies
Klachtenprocedure
ยฉ Coloriet 2024 โ Privacyverklaring โ Disclaimer โ Algemene voorwaarden
Coloriet maakt gebruik van noodzakelijke, statistische en marketing cookies voor een optimale website ervaring.